Ammattiautoilijan matka ei katkea – Vehon palvelun ytimessä laadukkaat ja luotettavat taksit

Auto on ammattiautoilijan tärkein työväline. Taksinkuljettajille räätälöidyt palvelut ovat aina olleet myös Vehon toiminnan ytimessä. Mercedes-Benz on ollut Suomen johtava automerkki ammattiautoilijoiden keskuudessa yhtäjaksoisesti lähes siitä lähtien, kun autojen tuontisäännöstely purettiin vuonna 1962.
Taksiliikenne siirtyy uuteen aikaan heinäkuun alussa, kun liikenneuudistus vapauttaa taksien hinnoittelun ja taksilupia aletaan myöntää aiempaa joustavammin.
Taksiuudistuksen myötä automäärä kaupungeissa todennäköisesti kasvaa. Esimerkiksi Amsterdamissa vastaava liikenneuudistus lisäsi autojen määrää kolminkertaiseksi. Kun autojen ja valinnanvaran määrä kasvaa, korostuu laadukkaan kaluston ja palvelun merkitys kilpailussa menestymisessä ja kuluttajien mielikuvissa erottumisessa.

E-sarjan rinnalle uusia vaihtoehtoja

Tällä hetkellä koko maan takseista joka kolmas on Mercedes-Benzejä, pääkaupunkiseudulla osuus on jopa suurempi. Ammattiautoilija ajaa taksillaan tyypillisesti yli 100 000 kilometriä vuodessa. Tästä syystä kaluston on oltava kestävä ja huollon on pystyttävä varmistamaan, että auto ei ole poissa liikenteestä.
”Tarjoamme ammattiautoilijoille kattavan kokonaisuuden palveluita kilpailukykyiseen hintaan. Olemme esimerkiksi vuosia tarjonneet ammattiautoilijoille 24/7-huoltopalvelun ja pikahuollon, johon pääsee jonottamatta. Tarvittaessa tarjoamme vara-auton käyttöön veloituksetta, jotta yhdenkään taksikuljettajan työt eivät keskeydy huollon tai korjauksen ajaksi”, Vehon taksimyyntipäällikkö Antti Kaminen sanoo.
Taksiliikenteellä on tärkeä merkitys koko yhteiskunnan toimivuudelle. Veho tarjoaa jatkossakin ammattiautoilijoille kattavat huoltopalvelut ja varmistaa, että Suomen teillä kulkee myös uudistuksen jälkeen turvallisia ja luotettavia takseja.
”E-sarjan Mercedes on ollut pitkään taksiautoilijan valinta. Tuomme kuitenkin rinnalle jatkuvasti uusia vaihtoehtoja eri kokoluokkiin. Auton hinnan osuus ammattiautoilijan kokonaiskustannuksista on hyvin pieni. Kun kulutus on kohtuullista ja huolto toimii, panostus maksaa nopeasti itsensä takaisin. Siksi kalusto on väärä paikka säästää etenkin kun muistaa, että Mercedes-taksien jälleenmyyntiarvo säilyy poikkeuksellisen hyvin”, Kaminen jatkaa.