Uutiset

Autot

Kuljetus 2011: TRM-lavat ja Hiab-kuormausnosturit on suunniteltu yhteen

TRM-kerroslava on vakiona varustellumpi, kuin TRM-kevytlava. Kerroslavan runkorakenne on kuumasinkittyä terästä, laidat eloksoitua alumiinia ALUMATIC-laitalukoilla ja pohja vakiona vaneria. Lavaan sekä nosturiin on mahdollista asentaa lukuisia lisävarusteita.

TRM-peruslava soveltuu parhaiten jakeluauton lavaksi. Lavan rakennusvaiheessa siihen on helppo asentaa esim. Hiab T -sarjan kevytnosturi. TRM-peruslavassa on 1-osaiset, avattavat sivulaidat ja takalai-ta, joiden korkeus on 400 mm sekä ohjaamon korkuinen suojaverkolla varustettu etuseinä. Rakenne on alumiinia ja lavaan on saatavissa erilaisia lisävarusteita. Kevyen kapasiteettiluokan T-nosturit on saatavissa joko sähköhydraulisena tai voimanulosottokäyttöisinä. Tähän luokkaan kuuluvat nosturit on helppo asentaa useimpiin pieniin tai keskikokoisiin alustoihin

Zepro- ja Focolift-uutuudet nyt saman katon alta

Cargotec on vahvistanut takalaitanostinten markkina-asemaansa Suomessa. Zepro-takalaitanostinten markkinointi, myynti ja huolto siirtyivät keväällä Cargotec Finland Oy:n vastuulle. Näin Zepro-takalaitanostimet täydentävät jo entuudestaan laajaa Focolift-takalaitanostinten valikoimaa. Focolift on Suomessa selvä markkina-johtaja ja Zeprolla on ollut myös merkittävä markkinaosuus sekä uskollinen asiakaskunta jo vuosikymmenien ajan.
Kuljetusmessuilla esillä olivat uutuusmalli Zepro ZHD 200-155 sekä ennestään tuttu Focolift FLLK 750. Zepro on varustettu 2000 x 2450 mm kokoisella teräsnostotasolla; Focoliftissä puolestaan on eloksoitu 1450 x 2350 mm nostotaso.

Zepro ZHD -malli on tarkoitettu raskaaseen käyttöön. Huomiota on kiinnitetty erityisesti nostimen jämeryyteen raskaita kuormia nostettaessa ja laskettaessa. Tähän on päästy nostovarsien uudelleen mitoituksella sekä hydrauliikkaan tehdyillä muutoksilla. Sylinterit on varustettu lukkoventtiileillä, männänvarsi on ruostumatonta terästä ja vakiona olevat suojapalkeet pitävät lian loitolla.

Focolift FLLK 750 on tarkoitettu kevyisiin kuorma-autoihin päivittäisjakeluun eli tehtäviin, joissa vaaditaan ketteryyttä ja luotettavaa nostokykyä.

Lue seuraavaksi