Lähitaksi korkealaatuisin taksiyhtiö Finavian kilpailutuksessa

Etelä-Suomen johtava taksivälitysyhtiö Lähitaksi valittiin Finavia Oy:n kilpailutustuloksessa korkealaatuisimmaksi taksipalvelujen tarjoajaksi Helsinki-Vantaan lentokentän taksijärjestelyjä ajatellen. Voittaja saa ensimmäisenä valita yhden kolmesta taksikaistasta matkustajaterminaalien läheisyydessä. Kaistat otetaan käyttöön 1. heinäkuuta. 
 
Lähitaksi Oy arvioitiin kilpailutuksessa ylivoimaisesti parhaaksi ehdokkaaksi kuudesta hakijasta.
 
”Tämä on ilahduttava todiste siitä, että Lähitaksin autoilijoiden ja koko organisaation määrätietoinen panostus korkean laadun taksipalvelujen tuottamiseen on tuonut näkyvää tulosta”, Lähitaksin toimitusjohtaja Juha Pentikäinen sanoo.
 
”Lentokentän ykköstontin hoitaminen on Lähitaksille kunnia-asia, ja kannustaa meitä edelleen jatkamaan laadun kehitystä ja valvontaa.” 

Asiakaspalvelun taso ratkaisi

Kilpailutuksen kannalta ratkaisevaa oli taksiammatin ydinosa-alue eli asiakaspalvelu, jonka kolmessa alakategoriassa Lähitaksi nousi muiden toimijoiden yläpuolelle. Arvostelussa mainittiin mm. reagointikyky poikkeustilanteissa, monipuoliset asiakaspalautekanavat ja kuljettajien kattava laatukoulutus. Erityismaininta tuli Lähitaksin kuljettajien siististä, yhtenäisestä ja tunnistettavasta vaatetuksesta. 
 
”Taksialan ammatti on paljon enemmän kuin pelkkää auton kuljettamista", Pentikäinen sanoo. "On valitettavaa, että kun tänä päivänä painotetaan koulutusta yleisesti yhä enemmän, niin uuden liikennelain mukaan juuri taksiammatissa koulutusta ei tarvittaisi lainkaan. Me Lähitaksissa uskomme kuitenkin vahvasti koulutuksen hyödyllisyyteen, ja olemmekin siksi itse päätyneet panostamaan yhä enemmän kuljettajien koulutukseen ja ammattitaidon monipuoliseen kehitykseen."
 
”Kuten kilpailutustuloksissakin mainittiin, kaikki lentokenttäajoja suorittavat kuljettajamme ovat jo osallistuneet mm. Lähitaksin laatukoulutukseen. Pidämme myös tärkeänä että ulkoisten tunnustemme, kuten selkeästi merkittyjen autojen sekä yhtenäisen ja tyylikkään vaatetuksen kautta, voimme viestiä palvelusisältöjen korkeasta laadusta.”

Perinne velvoittaa

Lähitaksilla on kuuden vuosikymmenen perinne johtavana taksinvälitysyhtiönä myös uusien teknologioiden käyttöönotossa. Keväällä Lähitaksi otti ensimmäisenä Suomessa käyttöön mm. Alipay-mobiilimaksusovelluksen, joka on erityisesti aasialaisten matkailijoiden suosiossa. 
 
”Olemme kaikin puolin valmiita tuottamaan lentokentälle kansainvälisen tason asiakaspalvelun, ja samalla antamaan esimerkkiä, mille korkeudelle suomalaisen laatutaksin rima tulisi asettaa”, Pentikäinen sanoo.