Uutiset

Autot

Lectica sen olla pitää

Tamperelainen Jukka Maasalmi sai vuonna 1991 taksiajoluvan ja siitä lähtien miehen työpaikkana on ollut taksiauton etuistuin. Vuonna 1995 Jukka aloitti inva-ajot, jotka ovat siitä lähtien muodostaneet merkittävän osan miehen ajoista.  Viisi vuotta sitten oli aika perustaa oma JTM Taksi Oy, jonka kaluston ovat aina muodostaneet Lectican Ford Transit -ajoneuvot

Hakalan Verhoomo luovutti Jukka Maasalmelle Ford Transit Lectican 1+ 8 -paikkaisena invataksina Dhollandian kaksipilarisella nostimella. Transit on jo kolmas Jukan hankkima lectica, joten on selvää, että tyytyväisyys tuotemerkkiin on korkealla tasolla. ”Lecticassa järkevä hinnoittelu kohtaa korkean laadun, kestävyyden sekä toiminnallisuuden ja luonnollisesti myös Hakalan Verhoomon jouheva palvelu on minua aina miellyttänyt. Hakalalle on mukava mennä käymään, kun tietää, että esimerkiksi muutosehdotukset otetaan tosissaan vastaan ja takuuasioiden kanssakaan ei tarvitse turhia murehtia”, kertoo Maasalmi.

Lectica tehty kovaan työhön

Invataksien kuljettajien työ on raskasta ja vastuullista, joten työvälineiden tulee olla kunnossa. ”Lecticalla invakuljettajien työtehtävät osataan ottaa huomioon. Työergonomia on hyvä, kiinnitysmekanismit helppokäyttöisiä sekä turvallisia ja erittäin tärkeää on myös matkustamon nopea muokattavuus kuljetustehtävien mukaan istuinten näppärän kääntömekanismin avulla”, korostaa Maasalmi. ”Monelle matkustajalle taksimatka saattaa olla päivän kohokohta, joten myös Lectican äänitaso mahdollistaa mukavan keskustelun ja piristykseksi olen myös valinnut sisätilojen värimaailmaksi virkistävän musta-punayhdistelmän”, lisää Maasalmi.

Autoinvestoinnit mietityttävät

Taksimaailman myllerrykset Liikennekaari-päätöksineen laittavat pitkän linjan autoilijan tietenkin hieman mietintäkannalle. ”Varmasti moni laskee kilpailun vapautuessa kalustoon sijoittamisen määrän uudelleen ja arvioi pärjääkö hieman vaatimattomammallakin kalustolla. Tietenkin Kela- sekä sote-ajojen merkitys kasvaa ja toivonkin, että korkealuokkaisten taksipalvelujen arvostus säilyy myös jatkossa. Täytyy muistaa, että Suomessa on monessa mielessä maailman parhaat taksit ja toivottavasti näin voidaan todeta myös kaikkien uudistusten jälkeen”, päättää Maasalmi.

Lue seuraavaksi