Solifer ja Polar 2010- ensi vuosikymmenen mallisto entistä tyylikkäämpi

Uutinen julkaistu 27.08.2009

Soliferillä on saatettu loppuun mallivuoden 2009 yhteydessä suunnitellut muutostyöt. Entistä pienempää ilmanvastusta ja käytännöllisyyttä edustava kaasupullonkotelo ja voimakaslinjaista takaosaa seuraa 2010 malleissa uusi väritys. Harmaa ja lämmin punainen, sekä näiden kanssa yhteensopivat raidat ja mallimerkinnät. Lisäksi muutosta ovat valkoiset helmalistat ja pyöränkotelokaaret. Kokonaisuus on tasapainoinen ja linjakas.

Sisätilojen tekstiilit ovat uudet, kuosia ja väritystä myöten. Verhojen ripustus on täysin uudistunut. Uusi likaa hylkivä laminaatti pöydässä ja tasoilla sekä entistä valoisampi, mutta yhtä kestävä lattiamatto antavat ilmettä ja helpottavat siistinä pitoa.

Finlandia 560 TBR-mallissa on uusi entistä pidempi keittiötaso-yleisön pyynnöstä. Keittiö onkin erittäin tilava. TV-taso ja sen yläpuolella sijaitseva vitriinikaappi ovat nekin saaneet uuden ilmeen.

Uusi Artic 366-markkinoiden kevein vedettävä

Malliston pienimpään päähän tulee nyt kokonaan uusi Artic 366. Sen keveämmin vedettävää vaunua ei ole. Kokonaispaino on vain 750 kg, mikä on pohjoismaiset laatuvaatimukset täyttävälle vaunulle vähän. Vaunun kokonaispituus on 501 cm ja sisämitta 316 cm. Keveydestä huolimatta kyseessä on täysverinen matkailuvaunu, jossa on muun muassa vesikiertoinen lattialämmitys, kahden polttimon liesi, Thetford-wc, Dometic-jääkaappi ja 15 litran vesisäiliö.

 

Polar 2010-malliston uudistukset

Vaunujen sisustukset ovat kokeneet suurimmat uudistukset. Uusi valoisa sisusta tammikuvioituine pintoineen, tyylikkäine luukkuineen ja ovineen on uutta. Uudet sävyt työ- ja pöytätasoissa sekä integroitu ohjauspaneeli ovat uutta. Uusi lattiamatto on yhtä kestävä kuin entinenkin, mutta sopii sävyltään uudistuneeseen sisustukseen. Ulkoisesti vaunujen muutokset ovat sirompi telttalista ja telivaunujen uudistuneet vanteet.

 

Laadukasta työtä

 

SoliferPolar on viime vuosina panostanut kovasti korkean laadun takaamiseksi. Ohjelmaa jota on käytetty, kutsutaan nimellä TQM (Total Quality Management). Laadun yhtenä kulmakivenä on ollut sääkammioksi kutsuttu testitila. Siinä jokainen tehtaan valmistama vaunu testataan ennen kuin se lähtee asiakkaalle.

Testin aikana vaunun päälle ruiskutetaan 36 000 litraa vettä tunnin aikana. Vettä tulee joka suunnasta ja paineella joka vastaa todella pahaa tuulen puuskien siivittämää ukkoskuuroa. Vaunun sisällä oleva testaaja seuraa tarkasti vaunun tiiveyttä ja mikäli vesi pysyy testin ajan vaunun ulkopuolella, kirjoittaa todistuksen testin läpäisystä. Todistus seuraa vaunun mukana ostajalle saakka.


Liittyvät aiheet