Täysverinen maasto-kuorma-auto Hilux N2G menee minne haluaa!

Tapani Palo

Toyota Airport on tunnettu yritysautopuolen asiantuntijana, jonka ammattitaitoisen henkilökunnan avulla jokaiselle asiakkaalle löytyy yksilöllisiin työtehtäviin soveltuva ajoneuvo. Nyt Toyota Airportiin on saapunut esittelyyn upea Toyota Hilux N2G, joka on kuorma-autoksi rekisteröity avolava vaativaan käyttöön. Liikkeessä on esillä huippumalli kaikilla mausteilla, mutta tuttuun tyyliin ajoneuvon voi räätälöidä erittäin yksityiskohtaisesti omien tarpeiden ja mieltymysten mukaan.

Toyota Hilux N2G on rakennettu Toyota Airportin teknisten vaatimusten mukaisesti Arctic Trucksin vankalla ammattitaidolla. Hilux N2G on asiakastoiveiden kautta rekisteröity kuorma-autoksi, mikä tarkoittaa huomattavaa veroetua, sillä hinnat alkavat jopa automaattivaihteistolla sekä nelivedolla varusteltuna noin 47.000 eurosta.

Vaivaton hankintaprosessi

Toyota Airportissa tunnetaan hyvin yrittäjien hektiset aikataulut ja näin koko prosessi on viilattu mahdollisimman helpoksi asiakkaalle. ”Hilux N2G soveltuu erinomaisesti esimerkiksi maarakennus-, metsä- tai vaikkapa sähköverkkopuolen urakoitsijoille, joille kohteeseen perillepääsy ei saa olla ongelma. Samalla ajoneuvosta saa tehtyä yrityksen liikkuvan, tyylikkään käyntikortin mainosteippausten avulla.”

”Osaamme suositella asiakkaalle tarkoin juuri hänelle sopivan varustelun, joka täyttää työtehtävien vaatimukset kunnialla. Koko prosessi on tehty hyvin vaivattomaksi, sillä asiakas saa kaiken yhdellä kerralla ja me hoidamme kaiken alusta loppuun aina teippauksia myöten, eikä aikaakaan kulu juuri kuukautta kauempaa”, korostaa Toyota Airportin yritysmyynnin yhteyspäällikkö Fredrick Åberg.

KA-rekisteröinti lisää varustelumahdollisuuksia

Avolavan rekisteröiminen kuorma-autoluokkaan tekee varusteluvaihtoehtolistasta huomattavasti pakettiautoluokkaa monipuolisemman sekä edullisemman. Airportin koeajoautossa on AT35-varustepaketti, johon kuuluvat esimerkiksi haluttu väri,alustamuutokset, jousituksen muutostyö, 315/70 x 17 renkaat aluvanteilla, korityöt sekä lokasuojien levikkeet. Kokonaisuuteen kuuluvat myös ohjauskulmien säätö ja tarkistus, muutoskatsastus sekä nopeusmittarin kalibrointi.

”Lisävarusteiden kautta saa niin mukavuutta, etenemiskykyä sekä ulkonäköä muutettua hyvinkin reippaasti ja valittavissa on esimerkiksi pohjapanssari, helmapanssari, vetokoukku, valorauta, lavapeite, lavakaari, lisävalojen määrä sekä vinssi. Samalla kannattaa ehdottomasti hoitaa myös perävälitysten muutos, jonka ansiosta ajoneuvon ominaisuuksista saadaan kaikki parhaat puolet esiin. Huomionarvoista on myös se, että kaikkien näiden muutostenkin jälkeen Hilux N2G on täysin Toyotan takuun alainen ilman mitään muutoksia”, muistuttaa Åberg.

Ajo-ominaisuudet säilyvät

Maastossa Hilux N2G vastaa ulkonäkönsä tuomiin odotuksiin ja kunnon maavara yhdistettynä pohjapanssareihin takaavat etenemisen pahimmissakin olosuhteissa. Todennäköisempää onkin, että kuljettajan kantti pettää ennen kuin Hiluxin etenemiskyky. Ajoneuvo onkin ihanteellinen monelle urakoitsijalle, sillä suojapinnoitetulla lavalla kulkee helposti mukana vaikka iso polttoainesäiliö myös hankaliin kohteisiin.

Maasto-ominaisuuksista huolimatta Hilux soveltuu mainiosti myös jokapäiväiseen kaupunkiajoon. Se on kokoonsa nähden ketterä ja hyvä näkyvyys korkealta auttaa monissa tilanteissa. Perävälitysten muutosten kautta vaihteisto on hyvin sulava, tehoa on vähintäänkin riittävästi ja sisätilan äänitaso on hyvin maltillinen myös maantienopeuksissa. Luonnollisesti on hieman sääli, että nopeus on rajoitettu, mutta hinta ja varustelun taso tekevät Hilux N2G -ratkaisusta kuitenkin hyvin houkuttelevan. ”Muistutan myös, että ajokorttiluokka ei muodostu ongelmaksi, sillä asiakas pystyy korottamaan ajokorttiluokan B-ajokortista C1-kevytkuorma-autoluokkaan sopivaksi nopeasti sekä melko edullisesti”, päättää Åberg.