Uutiset

Kuljetuskalusto

Uusi Iveco Eurocargo – ja kaikki tykkää

Tänä vuonna juhlittavan Ivecon 40-vuotisjuhlavuoden kunniaksi esitelty Eurocargo on valmistajan mukaan kuorma-auto, josta kaupunki tykkää. Eurocargo on ihanteellinen kumppani kaupunkiajossa: se kunnioittaa ihmisiä ja ympäristöä ja se on varustettu täysin uudella toiminnallisuudella ja designilla. Se on ajoneuvo, joka tarjoaa alhaisemman polttoaineen kulutuksen samalla varmistaen huippuhyvän ja ajettavuuden ja monikäyttöisyyden. Vain kaksi vuotta Euro VI -version lanseeraamisen jälkeen Iveco on tehnyt lisäparannuksia ajoneuvoon, jonka ovat valinneet jo puoli miljoonaa asiakasta ympäri maailmaa.

Uusi Eurocargo tarjoaa merkittäviä innovaatioita moottoreihin, turvallisuuteen, mukavuuteen, kustannussäästöihin ja ympäristöystävällisyyteen liittyen. Siten se täydentää Iveco-tuoteperheen kehitystä sekä seuraa läheisesti Kansainvälisen vuoden kuorma-auton 2013 ja Kansainvälisen vuoden pakettiauton 2015 tittelit voittaneiden Straliksen ja Dailyn menestyksen jalanjäljissä.

Uusi Eurocargo tarjoaa merkittäviä innovaatioita moottoreihin, turvallisuuteen, mukavuuteen, kustannussäästöihin ja ympäristöystävällisyyteen liittyen. Siten se täydentää Iveco-tuoteperheen kehitystä sekä seuraa läheisesti Kansainvälisen vuoden kuorma-auton 2013 ja Kansainvälisen vuoden pakettiauton 2015 tittelit voittaneiden Straliksen ja Dailyn menestyksen jalanjäljissä.  Uusi Eurocargo on luokkansa ainoa Euro VI keskiraskaiden sarjan ajoneuvo, jossa on otettu käyttöön HI-SCR-järjestelmä ja siinä on passiivinen dieselpartikkelisuodatin (DPF). HI-SCR on ainoa pakokaasujen puhdistusjärjestelmä, joka ei muuta palamisprosessia, koska se toimii puhtaan ilman sisäänotolla eikä pakokaasun takaisinkierrätyksellä.

Keskiraskaita ajoneuvoja käytetään pääasiassa sellaisiin tehtäviin kuin kaupunkikuljetuksiin ja kunnallisiin palveluihin. Tämän vuoksi Iveco on nostanut etusijalle suorituskyvyn parantamisen ja polttoaineen kulutuksen pienentämisen. Eurocargossa on käytössä kahdeksan eri moottoriversiota, josta kaksi nelisylinteristä Iveco Tector 5 -moottoria, 160 ja 190 hv on optimoitu soveltumaan tyypillisiin kaupunkiajon työskentelyolosuhteisiin.  Lisäksi uuden turboahtimen kehityksen ansiosta puristussuhde ja vääntömomentti kohoavat alle 1200 rpm:n nopeuksissa, joten Eurocargo pystyy vastaamaan dynaamisemmin kiihdytettäessä minkä seurauksena polttoainetta säästyy jopa 8 %.  Sen ansiosta, että EcoSwitch-järjestelmä pidentää kuutosvaihteen kytkentäaikoja ja rajoittaa alasvaihtoa sekä EcoRoll-toiminto (12-vaihteisissa ajoneuvoissa) hyödyntää ajoneuvon rullausta alamäessä.

Turvallisuus on myös yksi Eurocargon uudistumisen lähtökohdista. Ohjauspyörän turvatyynyn ja ohjauspyörän näppäimien lisäksi Eurocargo on saatavana kaikilla keskeisimmillä kuljettajaa avustavilla järjestelmillä varustettuna, kuten kaistan vaihdon varoitusjärjestelmä (LDWS), automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä (AEBS) ja etäisyydensäätöjärjestelmä (ACC). Turvallisuuden ja näkyvyyden parantamiseksi ajon aikana LED-päiväajovalot on myös otettu käyttöön vakiovarusteena. Xenon-etuvalot on myös saatavilla.

Eurocargossa eivät yhdisty pelkästään monet uudet ominaisuudet, vaan se on myös rakennettu kokonaan uuden designin ympärille, joka heijastaa Dailyn lanseeraama tyyliä uusine ilmanohjaimineen ja etumaskeineen, joka vetää hymyn keskellä olevan suuren tuotenimen alle. “Uusi Eurocargo on ihanteellinen kumppani kaupungissa: se kunnioittaa ihmisiä ja ympäristöä; se tarjoaa huomattavan päivityksen suunnitteluun, turvallisuuteen ja toimivuuteen; se kuluttaa vähemmän polttoainetta ja näin ollen vähentää CO2-päästöjä. Se säilyttää saman ajettavuuden paremmalla moottorin vääntömomentilla ja ajomukavuudella.

Lue seuraavaksi