Valmet Automotiven brändin täydellinen uudistus Briiffistä

Valmet Automotive on uudistanut markkinointiviestinnän linjansa. Brändin täydellinen päivitys heijastaa sekä autoteollisuuden että yrityksen nopeaa muutosta. Uudistuksen suunnitteli ja toteutti markkinointiviestintätoimisto Briiffi.

Valmet Automotive on kasvanut paikallisesti toimivasta erikoisautojen valmistajasta globaaliksi autoteollisuuden suunnittelu- ja valmistuspalveluja tarjoavaksi konserniksi. Muutamassa vuodessa toimipaikkojen määrä on noussut kolmesta yli kymmeneen, ja henkilöstö noin tuhannesta jo lähes kuuteen tuhanteen. Yrityksen Uudessakaupungissa toimiva tuotantolaitos on kasvanut Suomen suurimmaksi tehtaaksi.

Strategiamuutos autojen sopimusvalmistajasta monipuolisempaa palvelua tarjoavaksi kokonaistoimittajaksi vaati suuria muutoksia myös viestintään, jonka uudistajaksi valittiin Briiffi. Johtoryhmän kanssa läpiviedyn brändityöskentelyn jälkeen Briiffi toteutti Valmet Automotivelle uuden yritystarinan, joka kiteytyy sanoihin The fast lane to future vehicles. Valittu linja ilmentää tehokkuudelle ja muutosvalmiudelle rakentuvaa yrityskulttuuria.

– Uusi brändi perustuu päivitettyyn strategiaamme, jonka mukaisesti olemme tehokas ja osaava kumppani, kasvamme kannattavasti, kansainvälistymme ja panostamme tulevaisuuden sähköisen liikenteen ratkaisuihin, toteaa Valmet Automotiven viestintäpäällikkö Mikael Mäki.

Lopputuloksena Valmet Automotiven markkinoinnissa ajanmukaistetaan käytännössä kaikki materiaalit alkaen yrityslogosta, väreistä, perusviestintävälineistä ja ulottuen presentaatioihin, videoihin sekä verkkosivuihin.

– Uudet materiaalit viestivät Valmet Automotiven henkilökunnalle ominaista työhön liittyvää intohimoa, tavoitehakuisuutta sekä toisaalta globaalin liiketoiminnan vaatimaa tehokkuutta. Olen ylpeä tiimimme osoittamasta sitoutuneisuudesta ja ammattitaidosta tässä haastavalla aikataululla toteutetussa projektissa, sanoo Briiffin toimitusjohtaja Jonne Saivosalmi.