Uutiset

Kuljetuskalusto

Veho siirtyi Jyväskylässä Seppälänkankaalle

Veho panostaa Jyväskylään, koska se on logistinen solmukohta ja siten keskeinen paikka. ”Seppälänkankaalle on rakenteilla myös Innoroad Park, joka on tieliikenne- ja ajoneuvotoimialaan erikoistuneiden yritysten ja niitä tukevien yritysten kansainvälinen keskittymä. Veho Hyötyajoneuvot haluaa olla mukana tällaisessa keskittymässä”, sanoo Veho Hyötyajoneuvojen johtaja Juha Ruotsalainen.

Viimeksi Veho Hyötyajoneuvot järjesti avajaiset Jyväskylässä vain reilu kaksi vuotta sitten. Silloin tilat olivat vanhat ja nopeasti kävi selväksi, että kysyntää palvelulle on ja tarvitaan paremmat tilat. Nyt Jyväskylässä avattu toimitila on Vehon konseptitalo, jollaisia on jo usealla paikkakunnalla Suomessa ja ensi kesänä jo seuraava Seinäjoella.

Pakettiautoista raskaaseen kalustoon

Jyväskylässä Veho Hyötyajoneuvot myy maahantuomiaan Mercedes-Benz Vito ja Sprinter –pakettiautoja, Fuso Canter –mallistoa ja Mercedes-Benz -kuorma-autoja sekä myy Sisu Polar kuorma-autoja. Mercedes-Benz pakettiautojen myyntiedustus on nyt tässä toimipisteessä ainoana Jyväskylässä. Luonnollisena osana on hyötyajoneuvojen Vaihtoautokeskus.

Valtuutettu monimerkkikorjaamo palvelee kaikkien edellä mainittujen merkkien huolto- ja varaosapalveluissa. Koska raskaan kaluston ja pakettiautojen huolto- ja korjaustoiminnassa on omat erityispiirteensä, on toimipaikassa erillinen pakettiauto- ja kevytkuorma-autokorjaamo. Raskaan kaluston korjaamossa on neljä läpiajettavaa huolto- ja korjaamopaikkaa. Varustuksena on muun muassa jarrudynamometri, joten paikalla onnistuvat myös katsastukset.

Panostetaan palveluun

Veho Hyötyajoneuvot Jyväskylä palvelee asiakkaitaan viitenä päivänä viikossa, arkisin 7.30-18, sekä lisäksi lauantaisin asiakastarpeiden mukaan. Lisäksi palveluun kuuluu muun muassa 24 h Service sekä myös hyötyajoneuvojen vuokraustoiminta CharterWayRent –palvelun kautta.

Veho Hyötyajoneuvojen myynti- ja huoltopalveluiden laadusta vastaa ammattitaitoinen henkilöstö 17 ammattilaisen toimesta. ”Tulemme laajentamaan aukioloaikoja tästä, kunhan saamme rekrytoitua lisää asentajia”, lupaa aluejohtaja Rami Keinänen.

Yhteensä tiloja on noin 2000 neliötä korjaamon ja myynnin osalta. Vehon korkeat laatuvaatimukset ja panostus koulutukseen, ajanmukaisiin välineisiin ja toimiviin uusiin tiloihin takaavat nykyaikaisen, asiakaslähtöisen ja ammattimaisen myynti- ja huoltopalvelun.

Monipuolisella palvelujen tarjonnalla lähellä asiakasta helpotetaan huolto- ja korjaustoiminnan suunnittelemista ja ajoittamista.

Yhteistyökumppanit mukana

Avajaisissa paikalla oli useita kevyen kaluston varustelijoita esittelemässä tuotteitaan. Esimerkiksi Verhoomo Sorsa, joka on alkanut tuoda maahan hollantilaista Snoeks-jatko-ohjaamosisustusta. Tässä ratkaisussa väliseinä on edempänä kuin tavallisesti kotimaisissa ratkaisuissa on totuttu ja siten tavaratilaa jää enemmän. Tyyliltään tämä on lähellä auton alkuperäistä sisustusta.

Tamlans Oy:n bussimalliston Pegabusin istuinmallisto uusiutuu. Uutta on entistä henkilöautomaisempi muotoilu, mutta keveys ja kiinnitysjärjestelmä on säilytetty. Pikkubussien tuotepäällikkö Timo Viitanen toteaa, että uudistuminen on hyvin tärkeää ja aikaisemman penkkimallin olleen jo kahdeksan vuotta markkinoilla. ”Istuimet ovat merkittävin ja kalleinkin osa bussivarustelua. Niiden pitää olla hyvät ja nykyaikaiset niin mukavuudeltaan kuin käytettävyydeltään. Voin ilokseni todeta, että meidän istuimemme ovat markkinoiden keveimmät ja helpoiten muokattavat.”

Teemu Punkka Vallilan Takomosta oli esittelemässä VB-ilmajousitusratkaisua Sprinteriin. ”Teemme tiivistä yhteistyötä Vehon kanssa näiden taka-akselin täysilmajousitusten kanssa. Tehtaalta tätä varustetta ei Sprinteriin saa, mutta tämä on Mercedes-Benzin hyväksymä ratkaisu ja vastaa ensiasennusta. Näille annetaan tässä tapauksessa myös sama takuu kuin Mercedes-Benz antaa koko autolle, eli kaksi vuotta ilman kilometrirajoitusta. Yleisesti näillä VB-Airsuspensionin tuotteilla on takuuna kaksi vuotta tai 100 000 kilometriä.”

”Ilmajousituksia on saatavana yleisimpiin tavara-automerkkeihin”, jatkaa Punkka. ”Parhaiten ilmajousitus sopii ajoneuvoihin, joissa on vaihtelevat kuormat tai ne ovat henkilökuljetuksessa. Rautajouseen verrattuna ei yksiselitteisesti voi sanoa kumpi ratkaisu on parempi. Esimerkiksi jatkuvasti raskaasti kuormatussa autossa lisälehti on erittäin toimiva ratkaisu.”

Täysilmajousitussarjat kiinnitetään auton omiin kiinnityspisteisiin ja ne käsittävät koko jousituskokonaisuuden pitkittäistukineen, iskunvaimentimineen ja niin edelleen. ”Automyyjillä on tietoa näistä tuotteista, mutta aina voi olla yhteydessä myös suoraan meille Vallilan Takomoon”, sanoo Punkka.

 

Juha Kuusjärvi

Lue seuraavaksi