Autoverhoomo Look ja LänsiAuto yhteistyössä

Helsinkiläinen Autoverhoomo Look Oy on jo lähes 30 vuoden ajan varustellut ja kalustanut maamme huolto- ja erikoisajoneuvoja. Lookin ammattitaito ja tehokkuus on havaittu myös LänsiAuto-konsernin hyötyajoneuvopuolella ja yritysten välinen yhteistyö on hyvin tiivistä. Tätä kautta kokonaispalvelua kehittämään on rakennettu toimiva konsepti, jossa asiakas voi saada hyvin pitkälle räätälöidyn hyötyajoneuvon myös joustavan ja kattavan LänsiAuto Leasing -sopimuksen kautta.

Autoverhoomo Look on tunnettu hyvin korkeasta asiakastyytyväisyydestä, minkä osoituksena yrityksen tuotteet ja palvelut täyttävät vaativimpienkin asiakkaiden korkeat standardit. LänsiAuto edustaa samaa palvelutasoa, joten on selvää, että näiden yrityksen yhteistyön tuloksena suurin hyötyjä on asiakas. Kokonaispalvelun taso on kummallakin yrityksellä tärkeä ja näin asiakas voi huoletta keskittyä omaan erikoisosaamiseensa ja antaa LänsiAuton sekä Lookin ammattilaisten hoitaa loput.

Leasing – huoleton vaihtoehto

Nykyaikainen yritysmaailma on hyvin nopeatemposta ja lyhyessä ajassa voi tapahtua niin positiivisia kuin negatiivisia muutoksia liiketoiminnan määrässä. LänsiAuto-leasing onkin taloudellisesti järkevä ratkaisu, sillä sen kautta kulurakenne on aina tarkoin tiedossa ja myös yllättäviin muutoksiin pystytään reagoimaan nopeasti. LänsiAuton yritysmyynnin avainasiakaspäällikkö Anton Hentinen korostaa leasingin joustavuutta ja kertoo menetelmän kasvattaneen suosiotaan erityisesti hyötyajoneuvopuolella. ”Yhteistyössä Lookin kanssa pystymme varustamaan asiakkaalle hyvin yksilöllisiä ajoneuvoja tietyn käyttötarkoituksen mukaisesti. Näin voimme tarjota omat ratkaisunsa vaikkapa sähkömiehelle, LVI-asentajalle tai energia-alan ammattilaiselle”, korostaa Hentinen. 

Leasingin vaivattomuutta korostaa myös Autoverhoomo Lookin Krister Sandberg.  ”Kokonaispalvelumme kautta asiakas saa käyttöönsä valmiin ammattitason työkalun viimeisteltynä teippauksia myöten. Varustevalikoimamme on kattava ja perushuoltokalusteiden lisäksi voimme asentaa esimerkiksi ramppeja, varoitusvaloja sekä lämmittimiä. Kalusteet siirretään aina tarvittaessa seuraavaan ajoneuvoon ja halutessaan asiakas voi tietenkin myös lunastaa ne omiin nimiinsä” kertoo Sandberg.

Laaja erikoisosaaminen

Autoverhoomo Lookille on pitkän kokemuksensa kautta kehittynyt hyvin monipuolinen erikoisosaaminen. Yrityksen palveluksessa on niin ajoneuvojen sähkö-, metalli- kuin puupuolen ammattilaisia, jotka pystyvät ratkomaan yksittäiset haasteet kokemuksensa ja osaamisensa kautta. ”Hyvin tärkeää on myös turvallisuuden merkitys, sillä me Lookilla tiedämme mitä voi ja kannattaa tehdä henkilöiden, ajoneuvon ja kuljetettavan materiaalin hyvinvoinnin kannalta. Esimerkiksi edustamamme ModulSystemsin huoltoautokalusteet ja niissä käytettävät kiinnikkeet ovat läpikäyneet alan vaativimmat turvallisuustestaukset. Tunnemme myös työergonomian merkityksen ja samalla osaamme hyödyntää tavaratilan kapasiteetin maksimaalisesti”, Sandberg lisää.

 Opel rynnii hyötyajoneuvomarkkinoilla

Opel antoi vuosikausia muille merkeille etumatkaa ollessaan tavara-autopuolella hieman takavasemmalla. Nyt Opelin maine ammattipuolella on kasvanut huimasti, mikä näkyy kasvaneissa markkinaosuuksissa myös Suomessa. ”Niin Combon, Vivaron kuin Movanon myynti on ottanut suuria harppauksia eteenpäin ja esimerkiksi Vivaro saavutti viime vuonna 60 prosentin kasvun. Movano on taas vallannut sijaa hyvän kantavuuden sekä vetopainon ansiosta ja sillä pystyy suorittamaan useita erikoisajoneuvojen tehtäviä C-luokan ajokorttivaatimusten puitteissa”, kertoo Hentinen.

Asiakas ennen kaikkea

Sekä Hentinen että Sandberg korostavat palvelun merkitystä nykyaikaisessa liiketoiminnassa. ”Asiakkaan tilanne ja työtehtävät pitää tuntea niin hyvin, että pystyy nopeasti kertomaan järkevimmät ja kustannustehokkaimmat ratkaisut juuri hänen tapauksessaan. Sovimme yhteistapaamisen asiakkaan kanssa ja tarvittaessa käymme paikan päällä tutustumassa tilanteeseen. Asiakaskentän laajuuden vuoksi myös tarjontamme on monipuolinen niin ajoneuvon varustelussa kuin itse ajoneuvokaupassa tai leasingratkaisussa”, kertovat Hentinen ja Sandberg.

LänsiAutossa ja Lookissa pitkäaikaiset asiakassuhteet ovat merkittävässä asemassa. ”Palvelukokonaisuuteen kuuluu oleellisena osana myös jälkimarkkinointi ja meillä takuu-, varaosa- sekä huoltopuoli ovat viilattuja huippuluokan toimintakuntoon. Esimerkiksi huoltotoimet suoritetaan todella nopeasti niin LänsiAutolla kuin Lookilla yhden käynnin periaatteella. Tässä onnistuminen tuo jatkuvuutta asiakassuhteisiin ja mikään ei olekaan myyjän kannalta mukavampaa kuin tyytyväisen vanhan asiakkaan paluu seuraavaa ammattiajoneuvohankintaansa suunniteltaessa. Tämän kaltainen asiakkaan luottamus täytyy nimenomaan ansaita, sillä sitä ei voi ostaa”, päättävät Sandberg ja Hentinen.

Tapani Palo