Citroën julkistaa uuden sähköisen hyötyajoneuvo-malliston

Ammattilaisten mallisto, “Inspired By Pro”, suuntana sähköistyminen

Citroënin vahva menestys on jatkunut edellisten vuosien tavoin myös merkin satavuotisjuhlavuoden, 2019, ensimmäisellä puoliskolla. Hyötyajoneuvomalliston menestyksen taustalla ovat rohkeat tuotteet, jotka Berlingo Vanista Jumperiin ja Jumpyyn erottuvat edukseen käytännöllisyydellä sekä poikkeuksellisella mukavuudella.

Saadakseen lisäpotkua sähköistymiseen, Citroën valmistautuu lanseeraamaan laajan sähköistyneen hyötyajoneuvomalliston. Muutamilla markkinoilla sähköinen Berlingo Electric on jo läsnä, mutta vuoden 2020 alussa Jumper Electricin käynnistämänä Citroën laajentaa sähköisen tarjontansa kaikkien yritysasiakkaiden saataville ja tuo markkinoille malliston 100% sähköllä toimivia pakettiautoja. Mallisto on suunniteltu kovaan ammattilaiseen käyttöön ja se tarjoaa poikkeuksellisen mukavuuden, hallitut käyttökustannukset ja liikkumisen vapauden myös päästörajoitettujen kaupunkien keskustoissa. Näin yrittäjällä on mahdollisuus toimittaa tavarat tai palvelu aina perille asti ja yrityksille on tarjolla keino pysyä kehittyvien e-commerce –liiketoimintojen muutoksen mukana.

Nyt seuraavien kahden vuoden sisällä Citroën tuo Groupe PSA:n parhaan sähköisten tuotteiden osaamisen hyötyajoneuvomallistoonsa lanseeraten täyssähköversiot niin Jumpysta (lanseeraus 2020) kuin uudesta Berlingo Vanista (vuonna 2021). Sähköistymisen strategia ei koske vain hyötyajoneuvoja vaan sama suuntaus nähdään myös henkilöajoneuvomallistossa.

Citroën Jumpy: uranuurtaja sähkömallistolle, ajotapana Ë-Comfort

Citroën Jumpy tuli markkinoille vuonna 2016 ja on sittemmin savuttanut yli 135 000 kappaleen myynnin. Uusi 100% sähköllä toimiva Jumpy on suunniteltu tukemaan mallin monikäyttöisyyttä ja kykyä palvella moninaisia ammattilaisten tarpeita.

Groupe PSA:n EMP2 multi-energy -alustan mahdollistamana uusi täyssähköversio Citroën Jumpysta tulee saataville kahtena eri versiona ja näin tarjoten kaksi vaihtoehtoista toimintamatkaa palvelemaan erilaisia tarpeita:

200 km toimintamatka (WLTP) 50 kWh akulla
300 km toimintamatka (WLTP) 75 kWh akulla

Täyssähköinen Jumpy tarjoaa ammattilaisille lisäksi seuraavat edut: 

  • Mukavuus: ei ajon aikaista värinää tai ääntä vaan sulava liikkuminen;
  • Ajettavuus: täyssähköllä maksimi vääntö on heti käytössä ja vaihteiden vaihdosta ei tarvitse huolehtia;
  • Liikkumisen vapaus, sillä mitkään CO2-päästörajoitetut keskusta-alueet eivät jää katveeseen, vaan ammattilaiset ja jakoautot pääsevät aina perille asiakkaan luo;
  • Matalammat käyttökustannukset
  • Sallitun kuorman määrä on vastaava kuin perinteisissä polttomoottoriversioissa 

Vuodesta 2020 alkaen Jumpy tähtää alan uudeksi benchmarkiksi sähköllä toimivien kompaktien pakettiautojen markkinalla.

 

Lue myös: Ammattiautot-lehti nro 8 ja tuoreimmat uutiset