Citroën viettää satavuotisjuhlaansa

100 vuotias merkki asiakkaidensa innostamana - ‘Inspired by you’

Juhliessaan satavuotista historiaansa, juhlii Citroën sataa vuotta, jolloin se aidosti ihmisläheisenä brändinä on saanut inspiraationsa ihmisistä ja heidän elämäntottumuksistaan. Tätä korostetaan myös satavuotisjuhlassa, joka jalkautuu ympäri maailmaa ja läpi eri sukupolvien, ihmisiä yhdistäen.

  • RETROMOBILE 2019 (6 - 10 helmikuuta, Pariisin Expo Porte de Versailles’ssa) Tämä ihmisläheinen tapahtuma esittelee historiikkiautoja rakastaville paloja historiasta:
  • 10 tuotantomallia: Type A 10 HP, C3 5 HP, Traction Avant, Type H, 2 CV, DS 21 Pallas, Méhari, CX 25 Prestige, C6 sekä uusi C5 Aircross SUV
  • 10 konseptiautoa: C10, GS Camargue, Karin, Activa 1, Xanae, Osmose, C-Métisse, GTbyCitroën, Tubik, CXPERIENCE
  • 10 kilpa-autoa: Scarabée d’Or, Rosalie, DS 21 vuoden 1969 Marokon rallista, SM vuoden 1971 Marokon rallista, 2 CV Africa Raid, ZX Rally Raid, Xsara Kit Car, C4 WRC, C-Elysée WTCC, C3 WRC

Suomessa Citroënin 100-vuotisjuhlaa tullaan kunnioittamaan monin eri tavoin. Varsinaiset juhlallisuudet alkavat maaliskuussa, mutta jo nyt kauppoihin on saatu ainutlaatuinen lähes 400-sivuinen Citroën Suomessa –teos. Se on kahden Citroën harrastajan ja keräilijän Antti Pitkäsen sekä Mikko Salosen tinkimättömän työn tulos ja esittää yksityishenkilöiden sekä Citroën-maahantuojien arkistoista löytyneen kuvamateriaalin tukemana kattavan ja täynnä kiinnostavia yksityiskohtia olevan historian, millaisena Citroën on kulkenut matkansa Suomessa vuodesta 1921 alkaen ja kautta vuosikymmenten. Kirjan on tuottanut Alfamer ja sitä jälleenmyyvät useat vähittäiskaupat Prismoista Suomalaiseen Kirjakauppaan ja Adlibrikseen.

Näiden päätapahtumien lisäksi tulee Citroën juhlistamaan satavuotisjuhlaansa tuomalla ihmisten eteen lukuisia yllätyksiä kautta vuoden: kaupallisia aktiviteettejä jälleenmyyjäverkostossa, eksklusiivisia yhteistyötempauksia ynnä muuta.