Dhollandian kasvu jatkuu

Tapani Palo

Belgialainen Dhollandia on noussut maassamme jo hyvin merkittäväksi nostinmerkiksi ja viime vuosi oli kaupallisesti maahantuoja Dhollandia Finlandille erittäin positiivinen. Menestyksen takana on tuoteperheen korkealaatuisuus, yksilöllinen palvelu, asiakasystävällinen hinnoittelu, kattava huoltoverkosto sekä erittäin laaja tuotevalikoima. Tarjolla onkin seitsemän tuoteperhettä, yli 150 eri nostintyyppiä sekä huikea määrä lisävarusteita.  Valikoimaan kuuluvatkin niin pyörätuolinostimet, pakettiautojen nostimet, takalaitanostimet, alle liukuvat tai taittuvat nostimet, pilarinostimet sekä erikoisnostimet.

Dhollandian menestys perustuu tuotteiden laadukkuuden lisäksi monipuoliseen valikoimaan, joka tuo yritykselle useita eri tukijalkoja. ”Viime vuonna reippaasti kasvanut pakettiautonostinpuoli on kohtuullisen suhdanneherkkää ja raskaamman ajoneuvopuolen tasaisuus kompensoi tilannetta aina tarvittaessa. Taksilakimuutoksen odottelun aikaansaama ostojen viivästyminen purkautui viime vuonna pikkubussipuolella, mikä näkyi invanostinten kovana kysyntänä. Sama suuntaus jatkuu edelleen ja olemmekin lisänneet varastojamme etenkin takseihin ja pikkubusseihin soveltuvien tuotteiden osalta”, kertoo Dhollandia Finlandin Nikke Salminen.

Uutuustuotteita asiakastoiveiden mukaisesti

Dhollandialla asiakaspalautetta kuunnellaan aina tarkasti ja tuotteita sekä palveluita kehitetään jatkuvasti niiden mukaan. ”Tänä vuonna esittelemme vielä esimerkiksi uuden DH-PH2-invanostimen, joka on aikaisempaa kevyempi, kompaktimpi sekä äänettömämpi tien päällä. Tuomme markkinoille myös uuden radio-ohjaimen sekä erittäin hyvin tiivistetyn koneikon, joka kestää varmasti myös Suomen vaativissa olosuhteissa. Lisäksi tulossa on uusi versio alle liukuvasta nostimesta ja luonnollisesti pienten kehitettyjen yksityiskohtien määrä on runsaassa kasvussa. Kaiken kehitystyön perustana onkin asiakkaan oman toiminnan mahdollisimman hyvä luotettavuus, turvallisuus sekä tehokkuus, jotka takaavat asiakkaalle taloudellisesti parhaan mahdollisen tuloksen aikaansaamisen”, lisää Salminen.

Palvelut ja verkosto kunnossa

Dhollandialla asiakaspalaute otetaan tarkoin vastaan. Dhollandia Finlandin Nikke Salminen esittelemässä uutta voimayksikön kantta, joka kestää Pohjolan olosuhteissa huoltotoimien säilyessä kuitenkin yhä helppoina.

Dhollandia on saanut maassamme nopeasti laajan asiakaskunnan, johon kuuluu yksittäisten autoilijoiden lisäksi hyvin suuriakin alan toimijoita. ”Olemme pystyneet palvelemaan myös suurasiakkaita tehokkaasti ja maamme yli 30 pisteen huoltoverkosto takaa nopeat palvelut vaikeimmissakin tilanteissa. Olemme kasvattaneet varastossa olevien varaosien määrää huomattavasti ja harvinaisimmatkin osat saadaan seuraavaksi työpäiväksi joka puolelle Suomea. Lisäksi pääkaupunkiseudun asiakkaita palvellaan Vantaan toimipisteen pikahuollossa, jossa akuutit asiat saa nopeasti hoidettua.”

”Panostamme myös yksilölliseen palveluun ja periaatteenamme on, että asiakas saa kaiken tarvittavan selville yhden puhelinsoiton tai sähköpostin kautta. Joustavan organisaatiorakenteen kautta palvelu on henkilökohtaista ja näin myös tunnemme asiakkaamme työtehtävät ja osaamme suositella oikeat ratkaisut niin tuoteratkaisuihin kuin varusteluun ja huoltoon”, korostaa Salminen.

Ala muuttuu vauhdilla

Dhollandian mallistoon on nyt saatavilla uudistunut erittäin helppokäyttöinen ja kestävä radio-ohjain.

 

Ajoneuvonostinten tekninen kehitys on ollut nopeaa ja pienet yksityiskohdat sekä tuotantomenetelmät muuttuvat vauhdilla. ”Dhollandia kulkee alan kehityksen kärjessä ja esimerkiksi seurantalaitteita on jo saatavilla. Tätä kautta turvallisuus kasvaa ja luvaton käyttö voidaan estää tehokkaasti. Alalla on ollut myös keskustelua invanostinten katsastuksista ja onkin mielenkiintoista nähdä mitä muutoksia on tulossa. Kukaan ei kaipaa lisää byrokratiaa, mutta turvallisuusnäkökohdat ovat luonnollisesti ensisijaisen tärkeitä.”

”Merkittävä muutos on ollut myös nostokyvyn teho- ja kokovaatimusten kasvu kaikissa tuoteryhmissä. Esimerkiksi sähköpyörätuolit saattavat olla nykyään hyvin leveitä ja kaikissa tapauksissa invanostinten koko ei enää riitä. Dhollandialla tämä on jo huomioitu ja nykyään asiakkaamme valitsevatkin jo useimmiten leveämmät malliversiot.”

Dhollandia Finland on lisännyt varastotuotteiden määrää runsaasti niin nostinten kuin varaosien osalta.

”Dhollandian tavoitteena on luonnollisesti kehittää toimintaa entisestäänkin tehokkaammaksi ja myynnin kasvun vuoksi olemme etsimässä uusia suurempia toimitiloja pääkaupunkiseudulta. Tavoitteena onkin löytää tilat, jonne on helppoa tulla vaikka isoimmilla ajoneuvoyhdistelmillä, mikä tehostaisi toimintaamme entisestään”, päättää Salminen.

LUE MYÖS: Dhollandia panostaa asiakaspalveluun