HiQ:n Lähitaksille kehittämä sovellus helpottaa taksimatkustusta

HiQ on kehittänyt Lähitaksille mobiilisovelluksen, joka parantaa asiakaskokemusta ja helpottaa taksin tilaamista ja kyydin maksamista. 

"Olen hyvin ylpeä siitä, että Lähitaksi valitsi HiQ:n kumppanikseen digitalisointityöhön. On kiinnostavaa olla mukana luomassa tulevaisuuden taksipalveluita", sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

HiQ on toimittanut Lähitaksille digitaalisen alustan sekä helppokäyttöisen ja asiakasystävällisen mobiilisovelluksen. Taksini-sovelluksella voi tilata taksin, maksaa halutessaan kyydin ennakkoon, sekä seurata taksin saapumista ja kyytiä. Sovellus ja sen takana oleva järjestelmä on kytketty toisiinsa HiQ:n Frends-integraatioalustan avulla, mikä helpottaa integrointia huomattavasti, pidentää taustajärjestelmän käyttökelpoisuutta ja tarjoaa hyvät mahdollisuudet uusien toimintojen käyttöönottoon.

Taksini-sovellus tuotiin kuluttajille joulusesongin alla, ja nyt kehitystyö jatkuu mitatun käytön ja palautteen pohjalta järjestelmän jatkokehittämiseksi.  

"Taksini-sovelluksen kehitystyö on vasta alussa. Aikomuksenamme on lisätä siihen todella innovatiivisia toimintoja lähitulevaisuudessa", sanoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

Taksiala on yksi niistä aloista, joihin teknologian kehitys vaikuttaa suuresti. Uudet ajattelutavat ja tekniset mahdollisuudet mullistavat koko kuljetusalan lähitulevaisuudessa.

"HiQ tekee yhteistyötä useiden suurten taksien tilausvälitysyhtiöiden kanssa Pohjoismaissa luodakseen tulevaisuuden digitaalisen kuljetusekosysteemin. Kaupunkilaiset haluavat kulkea paikasta toiseen nopeasti, joustavasti ja helposti. Teknologian nopea kehitys ja yhä ahtaammiksi käyvät kaupungit lisäävät tarvetta joustaville ja yksinkertaisille kuljetusjärjestelmille. Taksialalla on merkittävä rooli tässä kehityksessä", sanoo HiQ:n viestintäjohtaja Erik Ridman.