Uutiset

Autot

Kohurengas Triangle porskuttaa 100 prosentin kasvussa

Suomen talvirengasmarkkinoiden viime talven kohu-uutuuden Trianglen myynti on kovassa kasvussa. Vuosi sitten rengas myytiin loppuun lyhyessä ajassa ja nyt se on toisena vuotenaan nappaamassa jo kahden prosentin markkinaosuuden talvirenkaissa.

”Trianglen myynnin kasvu on tänä syksynä yli 100 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Kovasti kilpailluilla talvirengasmarkkinoilla tämä on erinomainen saavutus. Triangle on lyömässä läpi kalliimpien, premium-talvirenkaiden sarjassa huomattavasti edullisemmalla hinnalla. Suomalaisten rengasasiantuntijoiden suunnitteleman Trianglen asiakastyytyväisyys on tutkimustemme mukaan todella hyvä. Autoilijat painottavat erityisesti sitä, että Triangle antaa rahoille vastinetta – nyt he maksavat talvirenkaiden todellisista ominaisuuksista, kuten turvallisuudesta, hiljaisuudesta ja säästöistä polttoaineen kulutuksessa, ei kalliimpien talvirenkaiden turhista brändimielikuvista”, sanoo maahantuojan edustaja Jukka Heiskanen Vannetukusta.

Vannetukun toteuttama asiakastyytyväisyystutkimus kertoo, että 92 prosenttia aikoo ostaa Trianglet jatkossakin. Jopa 91 prosenttia suosittelee Trianglea ystävilleen ja sukulaisilleen. Erityisesti tutkimuksessa korostuu hinta-laatusuhde, joka saa arvosanan 4,5 asteikolla 1-5.

”Tulokset kielivät siitä, että Triangle on otettu hyvin vastaan. Laadukkaan talvirenkaan tärkeimmät ominaisuudet ovat pito jäällä ja lumella. Niissä Triangle sai arvosanat 3,8 ja 4,4. Rahan säästämisen kannalta tärkeä renkaan kulutuskestävyys sai arvosanan 4,1. Kahdeksaa tärkeää talvirenkaan ominaisuutta mittaavassa kohdassa Triangle sai viidellä osa-alueella yli neljän menevän arvosanan”, korostaa Heiskanen.

Vannetukku tavoittelee Triangle-talvirenkailla 10 prosentin markkinaosuutta Suomessa. Nykyisen asiakastyyväisyyden ja koko ajan kasvavan myynnin perusteella yrityksessä uskotaan, että tavoite saavutetaan muutamassa vuodessa.

Lue seuraavaksi