LIQUI MOLYsta Keski-Euroopan mäkiviikon pääsponsori

Öljynvalmistaja uskoo mäkihypyn markkinointivoimaan

Saksassa ja Itävallassa järjestettävä Keski-Euroopan mäkiviikko on yksi mäkihyppymaailman suurimmista tapahtumista. Saksalainen öljy- ja lisäaineasiantuntija LIQUI MOLY toimi tapahtuman sponsorina viimeksi kaudella 2009/2010. ”Pääsponsorina oleminen takaa hyvän medianäkyvyyden”, LIQUI MOLYn markkinointijohtaja Peter Baumann sanoo.

LIQUI MOLYn logo näkyy laitojen lisäksi myös lämmittelyalueella, lähtöalueella ja lehdistöalueen takaseinällä. Lisäksi tuotemerkki näkyy tapahtuman järjestäjän viestinnässä. ”Tämä lisää tuotemerkkimme näkyvyyttä huomattavasti niin Saksassa kuin muuallakin maailmassa”, LIQUI MOLYn vientijohtaja Salvatore Coniglio kertoo. LIQUI MOLY on Keski-Euroopan perinteisen mäkiviikon pääsponsori tällä ja ensi kaudella. Sponsorisopimuksen suuruus lasketaan miljoonissa.

Keski-Euroopan mäkiviikko ei ole ainoa suurtapahtuma, jossa LIQUI MOLY on mukana. Tuotemerkki on mukana myös hiihdon MM-kisoissa Itävallassa ja jääkiekon MM-kisoissa Slovakiassa. Sen lisäksi LIQUI MOLY on mukana monissa muissakin kilpailuissa. Tapahtumien valinnassa yritys pyrkii luomaan kokonaisvaltaisen paketin. Sen vuoksi mukana on myös kaukalopikaluistelun kaltaisia urheilulajeja, jotka eivät ole kovinkaan suosittua Saksassa, mutta joilla on Aasiassa paljon seuraajia.

Moottoriurheilu on öljynvalmistajalle läheisin sponsorointikohde. LIQUI MOLY on ollut kuitenkin vuosien ajan mukana myös talviurheilussa. Siten tuotemerkki näkyy myös moottoriurheilukauden päättymisen jälkeen. ”Tämä on erinomainen lisäys suureen moottoriurheilupakettiimme, kuten MotoGP -sponsorointisopimukseemme“, LIQUI MOLYn toimitusjohtaja Günter Hiermaier sanoo. LIQUI MOLYn liiketoimintakumppanit hyötyvät kahdella tavalla: kokovuotinen kansainvälinen tuotenäkyvyys lisää kysyntää, ja lisäksi kumppaneita kutsutaan mukaan talviurheilutapahtumiin. Günter Hiermaier: ”Talviurheilusta on muodostunut tärkeä osa markkinointityötämme.”