Mitsubishin brändi nousussa Suomessa

Tuoreessa YouGov-tutkimusyrityksen suorittamassa BrandIndex Brand Advocacy Ranking -tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten intoa suositella eri brändejä ystävilleen. Lisäksi tutkittiin, minkä brändien pisteet ovat nousseet eniten 1.11.2018-31.10.2019 kestäneen tutkimusjakson aikana verrattuna edellisen vuoden tutkimustulokseen. Mitsubishi oli suositteluarvoltaan tutkimuksen suurin nousija, sillä sen pisteet nousivat peräti 5,8 pistettä 25,8 pisteeseen viime vuoteen verrattuna. 
 
Suomalaisten käsityksiä tutkittiin yli 200 brändistä eri liiketoiminta-aloilla ja haastateltiin kansallisesti edustavalla otoksella päivittäin sata suomalaista kuluttajaa, jossa vastaajat arvioivat brändejä kaikkiaan 16 eri mittarilla. Fiskars ja Fazer olivat tutkimuksen suositelluimmat brändit Suomessa. 

Myös Mitsubishin myynti on ollut Suomessa koko kuluvan vuoden kovassa kasvussa. Tänä vuonna Mitsubishin henkilöautoja on ensirekisteröity tammi-lokakuun välisenä aikana yhteensä 1753 kappaletta, kun viime vuonna vastaavaan aikaan niitä ensirekisteröitiin 859 kappaletta. Mitsubishin myynti onkin kasvanut huimat 104 prosenttia. Lisäksi Mitsubishin markkinaosuus on noussut 1,8 prosenttiin, kun se oli viime vuonna 0,8 prosenttia. 
 
Mitsubishin myynnin kasvun arvoa kasvattaa se, että vastaavaan aikaan henkilöautojen kokonaismarkkina on laskenut Suomessa 8 prosenttia.

 

Lue myös: Mitsubishi Model A 1917 on Japanin autoteollisuuden historiallisin auto