Monipuoliset, tilavat ja sporttiset menestysmallit uudistuvat

Mercedes-Benz GLC-mallistosta on tullut Mercedesin suosituin SUV-malli. Tämän keskikokoisen SUV-mallin vahvuuksiin lukeutuvat erinomainen ajettavuus yhtä lailla kaupungissa kuin huonokuntoisilla teillä, tilavuus, monikäyttöisyys sekä mukavuus. Ulkoinen ilme saa nyt ripauksen lisää terävyyttä, käyttökonsepti uusiutuu, autoon tulee tietoviihdejärjestelmä MBUX, innovatiivisia ajoavustinjärjestelmiä sekä uusittu moottorivalikoima. Osansa lukuisista parannuksista saa samalla GLC Coupé, jossa coupé-auton urheilullisuus ja SUV-auton monikäyttöisyys yhdistyvät kiehtovalla tavalla.

Ulkoista ilmettä hallitsee urheilullisuus. Vahvasta maastoautomaisesta ilmeestä pitävät huolen muhkeiksi muotoillut pinnat sekä näyttävät yksityiskohdat kuten kromielementit, jotka koristavat autoa nyt keulasta perään saakka vakiovarusteena. Muita katseenvangitsijoita ovat uusitut ajovalot ja näyttävä jäähdyttimen säleikkö.

Molemmissa malleissa on vakiovarusteena High Performance LED -ajovalot. Valot on muotoiltu nyt aiempaa selvästi pienemmiksi ja matalammiksi. Näin huomiovalojen soihtumuoto on vahvistunut entisestään, ja automerkille ominainen valokuvio on tunnistettavissa aiempaakin paremmin. Lisävarusteena on tarjolla Multibeam LED -ajovalot. Myös kokonaan ledeillä toteutetut takavalot ovat autossa vakiovaruste.

Matkustamon ensiluokkaisen viimeistelyn ja ylelliset materiaalit kuten avohuokoiset jalopuut kruunaa erinomainen käyttömukavuus. GLC:n molemmissa malleissa on vakiovarusteena ajan henkeen sopiva, oppiva MBUX-käyttöliittymä, jonka nimikin - Mercedes-Benz User Experience - viittaa juuri käyttökokemukseen. Sen vahvuuksia ovat intuitiivinen ja monipuolinen käytettävyys koskettamalla tai eleohjauksella sekä vakiovarusteinen ja edelleen optimoitu puheohjaus (Hey Mercedes). Navigoinnin MBUX Augmented Reality -toiminto eli lisätty todellisuus täydentää ympäristön videokuvaa havainnollisilla lisätiedoilla.

Uudet moottorit: taloudellista voimaa

GLC:n moottorivalikoima uudistuu nyt täysin. Lanseeraushetkellä GLC SUV - ja GLC Coupé -autoihin on Suomessa ensivaiheessa saatavana seuraavat kolme moottoria:

  • GLC 200 d 4Matic (120 kW/163 hv, 360 Nm (polttoaineen kulutus yhdistetty 5,4-5,2 l/100 km, CO2-päästöt yhdistetyt 144-137 g/km)
  • GLC 220 d 4Matic (143 kW/194 hv, 400 Nm (polttoaineen kulutus yhdistetty 5,4-5,2 l/100 km, CO2-päästöt yhdistetyt 144-137 g/km)
  • GLC 300 d 4Matic (180 kW/245 hv, 500 Nm (polttoaineen kulutus yhdistetty 5,9-5,7 l/100 km, CO2-päästöt yhdistetyt 157-151 g/km).

Pitoa hankaliin olosuhteisiin: 4Matic-neliveto

Vakiovarusteinen jatkuva neliveto 4Matic on kiinnitetty yhdeksänportaiseen 9G-Tronic-automaattivaihteistoon laipalla. Nelivedon peruslukkovaikutus on 50 Nm. Vetävä voima välitetään etu- ja taka-akselille planeettatasauspyörästön välityksellä. Suhde riippuu moottorista ja on joko 45:55 tai 31:69 etu- ja taka-akselin välillä.

Tienpinnan mukainen iskunvaimennus takaa ajonautinnon

Vakiovarusteisen Agility Control -alustan ohella alustavalikoimassa on nyt lisävarusteena saatava Dynamic Body Control -alusta, jossa on kierrejousitus ja jatkuvasti säätyvä iskunvaimennus. Iskunvaimennus säätyy kullakin pyörällä erikseen ajotilanteen, ajonopeuden ja ajotien kunnon mukaan. Dynamic Select -katkaisimella voi valita kolme erilaista alustan säätymistapaa. Lisää mukavuutta ja säätömahdollisuuksia tarjoaa ilmajousitettu alusta Air Body Control. Korin korkeustasoa voi sen yhteydessä laskea tai nostaa 50 mm vakiovarusteisen Dynamic Selectin avulla.

 

LUE MYÖS Lue Ammattiautot kesänumero