Uutiset

Autot

Nimityksiä Bergé Autossa

Bergé Auto Nordics Oy on nimittänyt Rami Kittilän Kia Brand Directoriksi. Tehtävää aiemmin hoitanut Anssi Liukkonen siirtyy uuden Italmotor Finland Oy:n Brand Directoriksi. Italmotor Finland Oy on Bergé Auto Nordics Oy:n sisaryhtiö, joka tuo maahan Fiat, Alfa Romeo, Jeep ja Abarth -merkkejä.

Rami Kittilä (vas.) ja Anssi Liukkonen (oik.).

Rami Kittilä ja Anssi Liukkonen raportoivat tehtävissään Bergé Auto Nordics Oy:n toimitusjohtaja Miska Tammelinille.

Rami Kittilällä on pitkä ja monipuolinen autoalan kokemus. Hän on viimeksi toiminut Opel Suomen ja Baltian maahantuontitoimintojen toimitusjohtajana. Hän on työskennellyt myös Fordin myyntijohtajana Suomessa sekä jälkimarkkinointijohtajana Ruotsissa.

”Samalla kun toivotamme Rami Kittilän tervetulleeksi Kia-perheeseen, haluan kiittää Anssi Liukkosta erinomaisesta työstä Kian parissa! Kia on merkkinä huippuiskussa, ja Kittilä saa luotsattavakseen markkinoiden kiinnostavimman brändin”, sanoo Bergé Auto Nordics Oy:n toimitusjohtaja Miska Tammelin.

”Kia on todella vahvassa kasvussa Suomessa. On hienoa päästä jatkamaan Kian menestystarinaa. Vuosi 2019 päättyy ennätystunnelmissa ja 2020 näyttää Kialle erittäin valoisalta uutuuksien ja lanseerausten osalta. Kia merkkinä kiinnostaa laajasti ja mallistomme tarjoaa markkinoiden monipuolisimman sähkö- ja hybridiautomalliston. Bergé Auto on merkittävä kansainvälinen autoalan toimija, joka antaa vankan perustan maahantuontitoiminnan kehittämiselle”, Rami Kittilä sanoo.

Bergé Auto Group ja FCA Group sopivat lokakuussa yrityskaupasta, jossa Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep ja Abarth -merkkejä Suomessa maahantuova FCA Finland Oy siirtyi Bergé Auto Groupin omistukseen. Bergé Auto Groupin maailmanlaajuinen automyynnin ennuste vuodelle 2019 on noin 170 000 uutta autoa, joista yli 20 000 on FCA-konsernin merkkejä.

”Fiat, Alfa Romeo ja Jeep ovat ilmoittaneet julkaisevansa tulevien vuosien aikana useita uusia malleja, joista kaikista on tulossa myös sähkö- ja hybridiversio. Tulemme Suomessa panostamaan uusien merkkiemme myynti- ja huoltoverkostoon sekä asiakastyytyväisyyteen. Pääsemme liiketoimintamme laajentuessa myös uusiin asiakassegmentteihin, esimerkiksi tavara-automarkkinoille”, kertoo Anssi Liukkonen.

Lue myös: Autoala haki vauhtia autokauppaan Finlandia-talolla

Lue seuraavaksi