Uutiset

Autot

Opelin maahantuontitoiminnot 40 vuotta täyttävälle LänsiAutolle

LänsiAuto oy on ostanut Opelin Suomen ja Baltian maahantuontitoiminnot saksalaiselta Opel Automobile GmbH:lta. Perjantaina 30.11. toteutuneen yrityskaupan myötä Opelin maahantuonti Suomessa ja Baltiassa on nyt siirtynyt LänsiAuto-konsernille. Samalla maahantuontiyrityksen nimeksi tulee LänsiAuto Drive oy.

Lähes neljänkymmenen vuoden ajan Opelin jälleenmyyjänä toiminut LänsiAuto oy on perjantaina 30. marraskuuta ostanut Opelia Suomeen ja Baltiaan maahantuovan Opel Finland oy:n, jonka nimi muuttuu samalla LänsiAuto Drive oy:ksi.

”LänsiAuto on toiminut jo pitkään Opelin jälleenmyyjänä Suomessa, ja heidän osuutensa Suomessa myydyistä Opeleista on ollut merkittävä”, kommentoi LänsiAuto Driven toimitusjohtaja Rami Kittilä. ”Olemme varmoja siitä, että paikallisen omistajan avulla Opelista tulee entistä vahvempi toimija niin Suomen kuin Baltiankin automarkkinoilla.”

Baltian maahantuontitoiminnot siirrettiin LänsiAuto Driven alaisuuteen viime viikolla. Kittilä näkee tässä monia synergiaetuja. ”Vastaamme Opelin maahantuontitoiminnoista nyt kaikkiaan neljässä maassa, ja olen vakuuttunut, että se hyödyttää meitä monelta kantilta – olemme näin myös tärkeämpi yhteistyökumppani valmistajalle.”   

Yksi merkittävimmistä toimialajärjestelyistä Suomen autokaupassa

”LänsiAuto täyttää joulukuussa 40 vuotta. Samaan aikaan toteutuu tämä historiallinen yrityskauppa, joka on yksi Suomen autoalan merkittävimmistä toimialajärjestelyistä tällä vuosituhannella. Tämä tekee meistä samalla kansainvälisen toimijan”, LänsiAuto-konsernin toimitusjohtaja Tommi Köninki kommentoi. ”Opelilla on jo nyt merkittävä asema Suomen automarkkinoilla. Kun investoimme brändiin ja tekemiseen, uskomme pystyvämme nostamaan markkinaosuutta entisestään.”

Yksi esimerkki panostuksista on uusi varaosavarasto, joka avautuu tänään 3. joulukuuta Vantaalle. Aiemmin varaosat toimitettiin Ruotsin keskusvarastolta. ”Uudella, Suomeen sijoitetulla varaosavarastolla toimitusajat ja -varmuus paranevat. Näin pystymme parantamaan palveluamme entisestään, mikä tukee myös asiakastyytyväisyyttä”, Kittilä summaa.

Lue seuraavaksi