Uutiset

Autot

Palkinto Eurocargolle

Vuoden Kuorma-auto 2016

Uusi Iveco Eurocargo on vuoden 2016 kansainvälinen kuorma-auto. Valinnan suoritti kansainvälinen 25 hyötyajoneuvotoimittajan muodostama tuomaristo. Perusteluissa tuomaristo sanoo Iveco Eurocargon ansainneen tittelin “merkittävästä panoksestaan maantiekuljetuksen tehostamiseksi niin teknisen innovaation, mukavuuden, turvallisuuden, ajettavuuden, polttoainetehokkuuden, ympäristöjalanjäljen kuin elinkaarikustannustenkin (TCO) kriteereillä mitattuna”.

Ivecon menestystä

Eurocargo jatkaa Ivecon viimevuosien menestystä. Stralis-mallin voitti Vuoden 2013 kansainvälinen kuorma-auto-, Dailyn Vuoden 2015 kansainvälinen pakettiauto- sekä Magelys-bussi Vuoden 2016 kansainvälinen linja-auto -palkinnon. Ivecon työ kestävän teknologian ja elinkaarikustannusten madaltamisen parissa on saanut ansaittua huomiota.

Vuoden kansainvälinen kuorma-auto-palkintolautakunnan puheenjohtaja Gianenrico Griffini toteaa, että Iveco on kehittänyt uuden keskiraskaan kuorma-auton, joka nostaa tämän kivenkovan segmentin rimaa entistä korkeammalle.

Vuoden Kuorma-auto 2016 julkistettiin joka toinen vuosi järjestettävillä Solutrans-messuilla Ranskan Lyonissa. “Olemme erittäin ylpeitä kaupunkiystävällisen, ihmisiä ja ympäristöä kunnioittavan Eurocargomme saamasta tunnustuksesta. Se edustaa uusinta sukupolvea mallistossa, jota on myyty puoli miljoonaa kappaletta ympäri maailman ja joka on ollut luokkansa johtaja Euroopassa jo vuosia. Viimeisen neljän vuoden aikana olemme rikkoneet ennätyksen voittamalla kyseisen palkinnon jokaisessa kategoriassa. Me olemme ainut kuorma- ja linja-autojen valmistaja, jolla on tuotannossa neljä Vuoden ajoneuvo -palkinnon voittajaa”.  sanoi Ivecon brändijohtaja Pierre Lahutte ottaessaan palkinnon vastaan puheenjohtaja Griffiniltä.

Ympäristöystävällisyys ja elinkaarikustannus

Ivecon brändin keskiössä ovat kestävyys sekä energiatehokkuus. Perinteisten dieselmoottorien kulutuksen ja päästöjen vähentämiseen tähtäävä tutkimus on mahdollistanut Ivecon Hi-SCR-moottoriteknologian. Iveco on lisäksi edistänyt vaihtoehtoisten polttoaineiden käyttöä sekä saavuttanut johtavan aseman Euroopassa maakaasun saralla.

Uusi Eurocargo viimeistelee Ivecon malliston kehityksen tärkeillä moottori-, turvallisuus-, mukavuus-, kustannus- ja ympäristöinnovaatioilla. Evoluution taustalla ovat Ivecon keskeiset arvot: teknologia, matalat elinkaarikustannukset, kestävyys ja jatkuvasti läheisempi liikekumppanuus asiakkaiden kanssa.

Passiivisella dieselhiukkassuodattimella varustetun Hi-SCR-järjestelmän ansiosta Eurocargo on luokkansa ainut Euro VI -ajoneuvo, joka täyttää päästöstandardien vaatimukset vain yhdellä pakokaasujen jälkikäsittelylaitteella. Hi-SCR on ainutlaatuinen ratkaisu, joka toimii puhtaalla ilmalla pakokaasujen kierrätyksen sijasta eikä näin ollen muuta polttoprosessia. Eurocargon neljäsylinteriset Tector 5 ja Tector 7 -moottorit on optimoitu parhaan mahdollisen energiatehokkuuden sekä kaupunkitehtävien tyypillisen toimintaympäristön vaatimusten mukaisesti. Uuden turboahtimen ansiosta ajoneuvo reagoi dynaamisesti kiihdytyksen ja käynnistyksen aikana, vähentäen näin polttoaineen kulutusta jopa 8%.

Maakaasulla hiljaisesti

Uudesta Eurocargosta on saatavilla myös paineistetulla maakaasulla (CNG) kulkeva “super-eco” -versio, joka tarjoaa käyttäjälleen vielä parempaa taloudellisuutta ja ympäristöystävällisyyttä. 210 hv:n kuusilitraisen Tector-moottorin merkittäviin vahvuuksiin kuuluvat helpompi kunnossapito, matalammat päästöt sekä suurempi tehokkuus. Ajoneuvon päästöt täyttävät jo nyt Euro VI -standardin C-vaiheen vaatimukset (31.12.2016), mikä mahdollistaa sille pääsyn kaupunkien keskustojen rajoitetun liikenteen alueille. Maakaasulla kulkevat Eurocargo-kuorma-autot ovat lisäksi erittäin hiljaisia, mikä tekee niistä täydellisen vaihtoehdon yöajoon kaupunkiympäristössä.

Eurocargossa yhdistyvät ympäristöystävällisyys, hiljaisuus, polttoainetehokkuus, ketteryys ja mukavuus. Sen ominaisuuksia kuvaakin hyvin markkinointislogan, “Truck The City Likes – kuorma-auto, josta kaupunki tykkää.”

Lue seuraavaksi