Saris Magnum koneenkuljetusvaunumallisto kehittyy

Minikaivurit, minikuormaajat ja teloilla tai pyörillä kulkevat henkilönostimet kehittyvät. Ne tulevat entistä tehokkaimmiksi ja monipuolisimmaksi. Rakennetaan entistä tiheämpään ja kaupunkimaisemmin. Pieni kone mahtuu paljon pienempään tilaan työskentelemään ja lapiohommat jäävät entistä vähemmälle. Monesti kuitenkin ongelmaksi tulee koneen kuljetus työkohteeseen. Isolla kuorma-autolla koneen siirto on kallista eikä myöskään ekologista, kun mukana joutuu kuljettamaan tuhansia kiloja ylimääräistä rautaa. Alle 3000 kg koneen siirtoon 02-luokan perävaunu on erinomainen vaihtoehto. Markkinoille on tullut myös monta uutta hyvää vetoautoa, joissa on jopa 3500 kg vetopainoa. Minikaivurin tai minikuormaajan kuljettamiseen paras vaihtoehto on varsinaisesti työkoneiden kuljettamiseen suunniteltu erityinen koneenkuljetusvaunu.

Saris Magnum -koneenkuljetusvaunusarja on erinomainen ja moneen muuhunkin käyttöön sopiva 02-luokan perävaunu. Saris Magnum Maxx 350 konevaunulla kuljetat jopa 2800 kg painavan työkoneen. Saris Magnum on rakennettu itsekantavalla korirakenteella, kuten nykyään pakettiautotkin, jolloin myös laidat ovat osa kantavaa rakennetta. Tällä tekniikalla saadaan hyvä kantavuus ja matala 40 cm korkeus maasta.

Saris Magnumin saa joko 3000 kg kantavilla teräsrampeilla, joissa on integroidut säädettävät tukijalat, tai koko vaunun levyisellä lastaussillalla. Suosittelemme kuitenkin versiota, jossa on 30 x 150 cm hyvin renkaan alla pitävällä verkkopinnalla varustetut teräsrampit, sillä 184 cm x 150 cm korkea teräsramppi pystyssä takana on melkoinen tuulijarru pitkillä siirtomatkoilla. Tämä lisää normaalin pakettiauton kulutusta helposti viisi litraa sadalla kilometrillä ja se tekee vuodessa paljon eikä myöskään ole kovin ekologista. Saris Magnumiin saa ramppien väliin pois nostettavan todella tukevan perälaudan. Etu- ja perälaudan päällä ramppien välissä voi kuljettaa yli 1000 kg painavan lautanipun tai kuuden metrin rumpuputkinipun. Kaksi erillistä ramppia eivät tarvitse kevennykseksi kaasujousia, jotka toimivat huonosti Suomen talvessa. Samoin kaivurin painopisteen saa paremmin kohdilleen, kun puomin voi jättää ramppien välistä perästä ulos. Ramppien välistä voit perästä nostaa vaunuun myös 100 cm leveän kuormalavan.

Saris Magnum on myös turvallinen. Kun ajat työkoneen vain 40 cm korkeaan vaunuun ja ajat ohi rampin niin kone ei kaadu. Monessa koneenkuljetusvaunussa on esim. sidontalenkit yhdellä pultilla kiinni lokasuojissa ja jos jotain sattuu, niin sellainenhan tulee heti pellistä läpi. Magnumissa on vakiona 10 kpl TUV-hyväksyttyjä 2500 kg valuteräksisiä rungon läpi kiinitettyjä sidontalenkkejä, jotka ovat myös ergonomisesti hyvin muotoiltuja. Ne on helppo nostaa ylös sekä riittävän painavat, joten sidontaliinan koukku ei irtoa sitoessa vastapuolelta. Lisävarusteena saa sivuille turvalliset astinlaudat, jotka helpottavat vaunuun nousemista eikä tarvitse astua liukkaan lokasuojan päälle.

Hyvä lisävaruste on myös pohjan pinnoitus 3,5 mm alumiiniturkkilevyllä. Kun tankkaat konetta tai rasvaat sitä, niin rasva ei imeydy pohjavaneriin. Alumiiniturkkilevy kestää myös paremmin lumiketjuja ja nastoja eikä ole liukas.

Saris Magnum -vaunut ovat tilattavissa myös kaikissa RAL-väreissä. Kaksivärisenä, lokasuojat ja kori erivärisinä tai yksivärisenä. Maalaus tehdään tehtaalla Hollannissa kuumasinkityksen päälle. Maalattu pinta on helpompi pitää puhtaana ja antaa viimeistellyn ulkonäön. Yrityksesi väreissä kulkeva kalusto huomataan.

Nyt uutuutena Saris Magnum- koneenkuljetusvaunut ovat saatavana myös umpikorilla. Kone pysyy suojassa suolavedeltä ja lialta. Seinät ovat 25 mm uretaani-lasikuitukerroslevyä, jolloin umpivaunu on myös lämpöeristetty. Ilmanvaihdosta umpikorissa on huolehdittu 40 x 40 cm itsetuulettuvalla kattoluukulla ja 15 cm korvausilma venttiilillä. Kattoluukku tuo myös valoa sisälle. Sisävalaistuksena on kaksi kpl USB ladattavia kirkkaita LED valoja hämärä- ja liiketunnistimella. Magnum Maxx 350 -mallin sisämitat ovat 184 cm x 406 cm ja sisäkorkeudet 170 cm – 300 cm. Umpikorinen Magnum toimii hyvin myös koneen lämpimänä säilytystilana.

 

LUE MYÖS Kuluneet tuulilasinpyyhkimet on turvallisuusriski