Uusi IceContact 3

  • Uusi nastarengas tarjoaa parhaan käsiteltävyyden paitsi jäällä ja lumella, myös kuivilla ja märillä teillä
  • Uusi TwinStud -teknologia tuottaa entistä paremman pidon jäällä
  • Saatavana myös ContiFlexStud -kumirunkonastalla 17-tuumaisista rengaskoista alkaen
  • Käsiteltävyys paranee edelliseen malliin verrattuna jopa yhdeksän prosenttia

Continental tuo mallistoonsa uuden Pohjoismaiden ja Koillis-Euroopan sääolosuhteisiin suunnitellun nastarenkaan, IceContact 3:n. Continentalin kehittämä uusi TwinStud -nastateknologia merkitsee huomattavaa edistystä nastoitettujen talvirenkaiden aktiivisessa turvallisuudessa. Aiemmin testattuun malliin verrattuna uuden rengasmallin ohjattavuus kuivalla paranee yhdeksällä prosentilla, ja vesiliirron riski vähenee edelleen seitsemällä prosentilla. Myös pito jäisillä teillä ajettaessa on kasvanut kolmella prosentilla, ContiFlexStud -kumirunkonastoilla jopa 10 %. Vulkanoimalla nastat renkaisiin jo valmistusvaiheessa, pystytään nastojen irtoaminen estämään lähes kokonaan. Continentalin erikoistuotteet SSR runflat, ContiSilent ja ContiSeal tulevat saataville myös IceContact 3:n yhteydessä.

Uusi rengasmalli merkitsee huomattavaa edistystä rengasteollisuudelle. IceContact 3:ssa yhdistyvät moderni nastateknologia, varta vasten pohjoisille leveysasteille, myös hyvin mataliin talvilämpötiloihin soveltuva kumiseos ja renkaan älykäs kulutuspinta. Uuden TwinStud -kaksoisnastoituksen avulla kaksi eri muotoista nastaa on yhdistetty yhteen renkaaseen. Nastat jakautuvat kulutuspintaan tietokoneen algoritmin mukaisesti. Kun ajoneuvo on liikkeessä, toinen kaksoisnastoista on suunniteltu tuottamaan pitoa erityisesti kiihdytyksen ja jarrutuksen aikana, kun taas toinen tarjoaa parempaa pitoa mutkissa ajettaessa. Tämän ansiosta jarrutusmatkat lyhenevät, ja myös käsiteltävyys äkillisissä väistöliikkeissä on tarkempaa.

Continental on kehittänyt uuden kumiseoksen nastarenkaiden tarpeisiin, muun muassa lisäämällä seokseen rapsiöljyä: tämän ansiosta IceContact 3 pitää erinomaisesti myös märillä tienpinnoilla. Ajosuunnan mukaisten kulutuspinnan lohkojen välissä olevat leveät kulutuspinnan urat ohjaavat veden ja loskan nopeasti sivuille, pitäen samalla laajan kosketuspinnan renkaan ja tien välillä. Kehitysinsinöörit ovat lisäksi kehittäneet pintakuvion toiminnallisuutta. Ajotilanteiden mukaan lukkiutuvat kuviopalat parantavat käsittelyä lumipeitteisillä teillä, muihin talvikäyttöominaisuuksiin vaikuttamatta.

"IceContact 3:n markkinoinnissa käytämme kärkenä lausetta ”Winters Revolution – Talviajon Vallankumous”. Mielestäni tähän kiteytyy uusi IceContact 3 täydellisesti. Continental tunnetaan turvallisista renkaista, joissa hyvään lumi- ja jääpitoon yhdistyy myös erinomainen ajettavuus. Uuden renkaan kehitystyössä on haastettu perinteisen nastarenkaan valmistustavat ja ominaisuudet. Esimerkkeinä pintakuvion uudet, älykkäät toiminnallisuudet ohjausliikkeiden aikana, patentoitu TwinStud -kaksoisnastoitus ja uusi ContiFlexStud -kumirunkonasta. Tuloksena on paras Continentalin koskaan valmistama nastarengas", Continental Rengas oy:n markkinointipäällikkö Marko Pursiainen vakuuttaa.