Uutiset

Autot

Uusi Michelin X-Ice North 4 nastarengastestien voittaja

Michelinin uusi nastarengas, jossa on peräti 250 nastaa, on nyt saatavilla rengasliikkeissä. X-Ice North 4 voitti johtavien lehtien nastarengastestit niin Suomessa, Ruotsissa kuin Norjassakin. Renkaan 250 nastaa, joiden rakenne perustuu pitkälti talvirallirenkaissa käytettäviin nastoihin. Ne valmistetaan Euroopassa kontrolloiduissa olosuhteissa, ja niiden materiaali on sataprosenttisesti kierrätettyä.

Tämän vuoden talvirengastesteissä Michelin X-Ice North 4 -nastarengas sijoittuu kärkeen. Suomessa se voitti Tekniikan Maailman nastarengastestin, ja Moottori, joka ei halunnut julkaista varsinaista paremmuusjärjestystä testaamistaan renkaista, kehuu erityisesti renkaan ominaisuuksia jäällä. Ruotsissa X-Ice North 4 sijoittui ykköseksi sekä Teknikens Världissä, Aftonbladetissa että Svenska Dagbladetissa, ja Norjassa Dagbladetissa. Kaiken kaikkiaan lausunnot ovat erittäin positiivisia kaikissa johtavissa julkaisuissa.

– On ilo todeta, että uusi nastarenkaamme menestyy näin loistavasti vaativissa testeissä. Tulokset osoittavat, että tuotekehityksemme on dynaamista ja innovatiivista. Olemme ylpeitä siitä, että voimme tarjota tälle talvikaudelle asiakkaillemme markkinoiden parhaan nastarenkaan, sanoo Michelin Nordicin toimitusjohtaja Peyman Sabet.

Otteita suomalaislehtien testiarvioista:

Michelinin muita suurempi nastamäärä toimii erinomaisesti: ranskalaisrengas sijoittuu kaikissa jääkokeissa ykköseksi. – Testin paras pito jäällä; erityisen rauhallinen ajettava. Moottori

Michelinin uutuus on jääpidoltaan kaikkien aikojen paras testaamamme nastarengas ja erityisen helppo ajettava liukkaimmillakin keleillä. Myös lumella Michelinin pito on hyvä. Se käyttäytyy korostuneen rauhallisesti, eikä pito lopu kesken tiukoissakaan tilanteissa. Tekniikan Maailma 

Michelin X-Ice North 4 lyhyesti – testattu sekä äärimmäisen vaikeissa että tavanomaisissa talviolosuhteissa[1] 

  • Michelin X-Ice North 4 antaa 3,2 sekuntia lyhyemmän kierrosajan 1 000 metrin radalla kuin johtavat kilpailijat keskimäärin.
  • Jarrutusmatka jäällä on uudella renkaalla 3,7 metriä lyhyempi kuin kilpailijoilla.
  • 10 000 km ajetulla renkaalla jarrutusmatka jäällä on 4,8 metriä lyhyempi kuin kilpailijoilla.
  • Innovatiivisen teknologian ansiosta rengas säilyttää ominaisuutensa kuluneenakin.

[1] Test Worldin joulukuussa 2017 ja tammikuussa 2018 Michelinin toimeksiannosta tekemät testit. Jarrutus jäällä (30 – 5 km/h), kiihdytys jäällä (5 – 30 km/h) ja käsittelytesti 1 000 metrin pituisella jääradalla. Rengaskoko 205/55 R16 94T testiautossa VW Golf. Vertailutestissä olivat mukana Bridgestone Noranza 001, Continental Ice Contact 2, Nokian Hakkapeliitta 9, Goodyear UltraGrip Ice Arctic ja Pirelli Ice Zero. 

Lue seuraavaksi